Gdy myślisz, że nie jesteś i nigdy nie będziesz człowiekiem sukcesu
14 czerwca 2017
Jak odpoczywać żeby odpocząć?
28 czerwca 2017

Jak podnieść poczucie własnej wartości?

Co myślisz o sobie?

Lubisz siebie?

Czy uważasz, że jesteś np. osobą wartościową, interesującą, atrakcyjną, pewną siebie, dobrą?

Czy raczej masz przekonanie o sobie jako o osobie nudnej, beznadziejnej, głupiej, brzydkiej albo zdemoralizowanej?

Czy jesteś wg siebie samego raczej dobrym rodzicem, pracownikiem czy kolegą albo koleżanką? A może uważasz, że nie radzisz sobie w tych rolach, że „dajesz ciała”?

To, co o sobie myślimy, ma wielką siłę. Bardzo często te nasze myśli są nie tyle odbiciem rzeczywistości wokół nas, ale ją kreują. Tzn. jeśli uważam, że jestem beznadziejna to nie będę się starać, podejmować ryzyka zmiany czegoś, będę narzekać i umniejszać swoje osiągnięcia. Jeśli natomiast uważam, że jestem wartościowa i całkiem inteligentna mogę podejmować wiele prób działania by odnieść sukces, mogę uważać, że mam prawo domagać się, by inni mnie szanowali, mogę zauważać i cieszyć się z tego, co mi się udało i nie przejmować się za bardzo opinią innych.

Nasze myśli o sobie mają ogromną moc tworzenia naszego życia. Dlatego właśnie warto przyjrzeć się temu jak „wygląda” nasze poczucie własnej wartości i czy jest adekwatne do rzeczywistości.

Co to jest poczucie własnej wartości?

Poczucie własnej wartości to nasze przekonanie o tym, jacy jesteśmy. Czy jesteśmy wartościowi czy nie? Czy jesteśmy „fajni” czy nie? Czy akceptujemy się takimi jakimi jesteśmy, czy uważamy, że polubimy siebie dopiero gdy spełnimy ileś tam warunków? Czy uważamy, że jesteśmy pokrzywdzeni, gorsi od innych, w trudniejszej sytuacji czy raczej, że mamy zasoby i kompetencje, by sobie poradzić w każdej sytuacji? Od tego co o sobie myślimy zależy to, czy nasze poczucie własnej wartości będzie wysokie czy niskie.

Jakie jest „właściwe” poczucie własnej wartości?

Poczucie własnej wartości to ocena, jaką wystawiamy sami sobie na podstawie tego, co o sobie wiemy i co o sobie sądzimy. Bardzo ważne są jednak kryteria zgodnie z którymi sobie taką, a nie inną ocenę sporządzamy, bo przecież jest to ocena bardzo subiektywna.

Mogą to być kryteria adekwatne, czyli takie, które mają pokrycie w rzeczywistości, w naszych doświadczeniach i działaniach. W takiej sytuacji nasza ocena uwzględnia kontekst całej sytuacji i odnosi do innych wydarzeń z naszego życia. Czyli np. oceniając swoje kompetencje w zakresie jakiegoś zagadnienia, gdy właśnie oblaliśmy egzamin bierzemy pod uwagę to, czy się uczyliśmy, to, ile mieliśmy na to czasu, jak trudny był materiał i jak wymagający egzaminator, a także to, jak często zdarza nam się nie zdać.

W takiej sytuacji mówimy o adekwatnej samoocenie. I taka samoocena może być zarówno dość niska, jak i dość wysoka. Co więcej, może być ona niska w jednym obszarze (bo np. uważam, że jestem kiepskim kierowcą, albo niezbyt ambitnym studentem), a wysoka w innym (bo np. jestem zaangażowanym pracownikiem, albo osobą, która organizuje świetne wycieczki rowerowe).

 

Czy masz zaniżone (albo zawyżone) poczucie własnej wartości?

Zdarza się jednak bardzo często, że nasza ocena oparta jest o niewłaściwe kryteria. Wynika ona wtedy nie z całościowej analizy sytuacji, ale jest formułowana na podstawie bardzo wybiórczych danych, które często nasz umysł nam „podpowiada”, by potwierdzić swoje wcześniejsze przekonania. Często za ten proces odpowiadają różne nasze wcześniejsze nawyki myślowe, określone wychowanie, inne osoby z którymi się stykamy i które też nas oceniały itd.

W takiej sytuacji samoocena jest nieadekwatna. W ten sposób możemy postrzegać się jako okropnego rodzica w sytuacji, gdy np. przed chwilą nakrzyczeliśmy na swoje dziecko. Nie bierzemy jednak pod uwagę tego, że robimy to relatywnie rzadko, że byliśmy już u kresu sił i przytłoczyły nas jakieś inne sprawy; poza tym przecież na co dzień staramy się tworzyć z dzieckiem jak najlepsze relacje i spędzać z nim dużo czasu. To jest wtedy nieadekwatna, zaniżona samoocena, sformułowana na podstawie jednej sytuacji. Problemem jest jednak także to, że często myśląc o sobie w określony sposób jesteśmy w stanie przywołać w pamięci tylko takie sytuacje, które potwierdzają naszą tezę (czyli, że np. jestem okropnym rodzicem). A jednocześnie ignorujemy, albo uznajemy za nieważne czy niezależne od nas wszystkie inne sytuacje.

Ten sam proces może przebiegać też w drugą stronę. Np. na co dzień nie za bardzo interesuję się swoim dzieckiem, męczy mnie ono i nudzi, więc unikam kontaktu z nim, krzyczę i zmuszam do posłuszeństwa; ale dziś poszliśmy na lody, więc jestem świetnym rodzicem i doskonale wywiązuje się, ze swojej roli. To oczywiście przykład zawyżonej samooceny.

Zarówno zaniżoną, jak i zawyżoną samoocenę można uznać za nieprawidłowe – bo nie są one formułowane nie na podstawie tego, jacy rzeczywiście jesteśmy, tylko na podstawie różnych naszych wyobrażeń i przekonań, które mamy w głowie. I które – w tym wypadku – nie pokrywają się ze stanem faktycznym, choć my oczywiście zupełnie nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Po czym poznać, że masz zaniżone poczucie własnej wartości?

O poczuciu własnej wartości najczęściej mówi się w kontekście jego braku. Nie jest to przypadek, ponieważ ogromnej grupy osób właśnie taki problem dotyczy.

Jak jednak rozpoznać, czy swoje niskie mniemanie o sobie to rzeczywistość, czy tylko nasze wyobrażenie? Przecież to subiektywna sprawa.

Jeśli się sobie dobrze przyjrzeć, to osoby z zaniżoną samooceną charakteryzują się całą listą cech wskazujących na ich określony sposób postrzegania siebie. Warto przeanalizować takie zachowania oraz różne błędy w myśleniu, żeby sprawdzić, jak to z nami jest…. Niżej zebrałam całą, długaśną listę różnych wskaźników zaniżonej oceny. Oczywiście nie każdy, kto jej doświadcza, musi obserwować u siebie wszystkie te kwestie. Tak samo, ktoś, kto ma na koncie kilka podobnych doświadczeń nie musi od razu stwierdzać, że ma zaniżoną samoocenę.  Jeśli jest wskazówek jest sporo i regularnie je zauważamy to warto bliżej się sobie przyjrzeć i zastanowić, czy praca nad poczuciem własnej wartości nie jest nam potrzebna.

Osoby z zaniżoną samooceną:

  • po pierwsze zwykle nie za bardzo lubią siebie. Niezbyt dobrze czują się z sobą, z tym jakie są, co robią, w jaki sposób funkcjonują. Mają poczucie, że muszą się zmienić, by zasłużyć na akceptację innych czy na jakieś „lepsze życie”;
  • są bardzo krytyczne wobec siebie, zauważają i drobiazgowo analizują wszystkie swoje błędy i potknięcia, a równocześnie za nic mają własne osiągnięcia. Nie doceniają sukcesów, albo przypisują je przypadkowi czy innym osobom. Nie wierzą we własne możliwości i kompetencje, są przekonane, że nic im się nie uda; porażki natomiast zawsze przypisują sobie i swojej „nieudolności”;
  • często przejmują się tym, co myślą o nich inni – nawet w sytuacjach przypadkowych kontaktów. Zależy im na tym, aby być lubianymi i akceptowanymi, są złaknione pochwał i pozytywnych informacji na swój temat, szukają potwierdzenia swoich działań czy wyborów u różnych autorytetów. Jednocześnie są przeczulone na własnym punkcie i bardzo źle znoszą krytykę, a nawet uwagi czy wskazówki ze strony innych osób, widząc w nich zagrożenie i potwierdzenie swojego braku kompetencji;
  • przypisują innym intencje czy myśli na podstawie bardzo ograniczonych danych (interpretując je w sposób negatywny dla siebie). Np. jeśli ktoś nie odebrał od takiej osoby telefonu, będzie ona myślała, że nie chce z nią rozmawiać i robi to celowo. Słowa czy gesty innych zawsze intepretują na własną niekorzyść (krzywo na mnie spojrzał; uważa, że jestem głupia/brzydka itp.);
  • ponieważ bardzo zależy im na opinii innych często, nawet wbrew sobie, godzą się na działanie na ich rzecz, np. na pomoc czy zaangażowanie w jakąś sprawę. Są nieasertywne, nie potrafią zadbać o własne potrzeby;
  • unikają nowych kontaktów, poznawania ludzi w obawie przed tym jak wypadną, jak zostaną ocenione; często wolą zostać w domu i rezygnują z ciekawych możliwości z powodu swoich obaw;
  • przeżywają wiele tzn. „negatywnych” emocji: często czują złość, lęk, wstyd, rozczarowanie, smutek, poczucie winy….
  • boją się nowych wyzwań, ryzyka, zmian. Są przekonane, że nie dadzą rady, nie potrafią, nie poradzą sobie. Często nie umieją się przełamać nawet będąc świetnie przygotowanymi i będąc obecnie w nieciekawej sytuacji, którą zmiana mogłaby przerwać (na zasadzie: nowe może być jeszcze gorsze). Czasem takie osoby angażują się też w zadania ponad ich siły albo możliwości – co dodatkowo utwierdza je w przekonaniu, że „do niczego się nie nadają”;
  • łatwo się poddają, nie potrafią konsekwentnie i wytrwale dążyć do celu, szybko tracą motywację do działania. Podobnie jak przykładzie wyżej, jest to dla takich osób zarówno kolejnym przejawem, jak i zarazem potwierdzeniem swojej niskiej wartości; swoje porażki uogólniają i twierdzą, że skoro raz się coś zdarzyło, to w przyszłości też tak będzie;
  • porównują się do innych: zawsze do osób w lepszej – w ich ocenie – sytuacji, do ich osiągnięć, wyglądu, możliwości…. zarzucając sobie, że same nie potrafią tak się zmobilizować czy osiągać takich efektów (najczęściej przy takich ocenach bazują na niewielu informacjach o tej osobie, nie wiedzą nic o kontekście jej pracy itp.).

Jak widać, zaniżone poczucie własnej wartości może odbić się na wielu aspektach naszego życia, a to co spisałam wyżej z pewnością nie stanowi zamkniętej listy.

Zauważając u siebie takie objawy, nie chodzi jednak nie to, żeby usiąść i zapłakać, ale żeby zastanowić się nad tym, co mogę z tym zrobić? Jak mogę tę sytuację zmienić? Bo mogę.

Na początku tego tekstu napisałam, że nasze myśli o sobie mają ogromną moc tworzenia naszego życia. To prawda. Bo nad poczuciem własnej wartości można pracować i je zmieniać. Jak? Niżej proponuję kilka elementów takiej zmiany.

 

Jak pracować nad sobą, gdy mamy zaniżone poczucie własnej wartości?

Pomysłów na to, jak podnieść swoje poczucie własnej wartości i jak nad nim pracować jest całkiem sporo. Część tych na które się natknęłam to zestaw przypadkowych zaleceń, część jest jakąś próbą stworzenia pewnej spójnej metody czy sposobu pracy.

Ważne jest jednak dla mnie to, żeby zaproponować tutaj coś przede wszystkim sprawdzonego i skutecznego. Dlatego postanowiłam odwołać się do zaleceń amerykańskiego psychoterapeuty Nathaniela Brandena, który znaczną część swojego życia zawodowego poświęcił na zajmowanie się problemami związanymi z poczuciem własnej wartości. Wypracował on na podstawie swoich doświadczeń terapeutycznych określoną metodę pracy. Bazuje ona na przekonaniu, że ważne jest dobre poznanie siebie, zaakceptowanie tego, jakim się jest i wzięcie odpowiedzialności za swoje decyzje i działania.

Branden napisał książkę, w której wskazał sześć filarów poczucia własnej wartości, którymi są wg niego:

  • świadome życie
  • samoakceptacja
  • odpowiedzialność za siebie
  • asertywność
  • życie celowe
  • prawość i uczciwość.

 

Jak je rozumieć i w jaki sposób je rozwijać, by służyły naszemu poczuciu własnej wartości? Przyjrzyjmy się im po kolei. Niżej znajdziesz krótkie omówienie wszystkich tych elementów, a na końcu posta możesz pobrać 7-dniowe ćwiczenie z listą proponowanych przeze mnie działań, jakie możesz podjąć, żeby popracować nad każdym w nich.

Świadome życie

Ten element bliski jest pojęciu mindfulness, często tłumaczonemu na język polski jako uważność. Ćwicząc uważność wobec tego, na jakie aspekty naszego życia zwracamy uwagę, co myślimy o sobie i o innych, uczymy się bardziej świadomie zauważać swoje działania w różnorodnym kontekście. Widzimy porażki i sukcesy, oddzielamy fakty i obserwacje od własnych interpretacji, zauważamy więcej i mniej wybiórczo podchodzimy to tego, co dostrzegliśmy.

Samoakceptacja

Kolejna sprawa nad którą warto pracować to akceptowanie siebie takim, jakim się jest. Wiem, że wielu osobom coś takiego przychodzi z wielkim trudem. Są wśród nas perfekcjoniści, którzy uważają, że mogą zaakceptować tylko doskonałość; są osoby tak krytyczne wobec siebie (często to te same osoby co perfekcjoniści), że nie potrafią bez odrazy spojrzeć na siebie. Z drugiej strony spotykam się z podejściem sugerującym, że samoakceptacja oznacza samouwielbienie i przekonanie o własnej nieskazitelności. Nic bardziej mylnego. Samoakceptacja oznacza tylko tyle, że się lubię i jestem wobec siebie życzliwa/y. A to, że się lubię, nie oznacza, że nie widzę swoich wad, że uważam się za doskonałość czy nie chcę nad sobą pracować. To szukanie prawdziwości w swoich myślach, emocjach i zachowaniach. To zwyczaj „trzymania własnej strony”, a nie bojkotowania się.

Odpowiedzialność za siebie

Tutaj chodzi o to, żeby zaakceptować fakt, że obecnie to my w największym stopniu kształtujemy swoje poczucie własnej wartości. Oczywiście na to, jak ono „wygląda” miało wpływ wiele wydarzeń z przeszłości. Nie warto jednak koncentrować się zbytnio na tym „kto nam to zrobił”, tzn. kto spowodował, że borykamy się z problemem z niskim poczuciem wartości, kto jest „winny”. Mogli to być rodzice, szkoła, znajomi, jakieś porażki z przeszłości albo wszystko po trochu. Jednak jeśli skupiamy się na przeszłości i na innych ludziach, którzy mieli na nas wpływ – rozważamy kwestie z którymi nic się nie da już zrobić i w żaden sposób zmienić. W ten sposób nie zmienimy więc naszej sytuacji. Dopiero, gdy zaakceptujemy fakt, że było jak było, a teraz to ja kształtuję siebie i swoje życie – możemy przejść do działania. To jest właśnie wzięcie odpowiedzialności za siebie: przyznanie, że teraz to ja odpowiadam za to jak o sobie myślę, co czuję i co robię. To bardzo ważny krok, który umożliwia dokonywanie zmian.

Asertywność

O asertywności napisałam całkiem niedawno osobny post, więc zachęcam do zajrzenia do niego. Tutaj napiszę tylko, że asertywność to umiejętność zadbania o własne potrzeby, uznania się za ważną osobę (nie mniej ważną od wszystkich innych) i zarazem umiejętność zakomunikowania tego otoczeniu. Często rozumienie asertywności ogranicza się właśnie do różnych technik komunikacyjnych, ale moim zdaniem to błąd: najpierw trzeba spostrzec i docenić siebie, żeby zacząć o siebie „walczyć”.

Życie celowe

Jednym z ważnych aspektów kształtowania własnego poczucia własnej wartości jest również poczucie, że mamy przed sobą ważny cel do zrealizowania. Że wiemy, po co żyjemy i co w ogóle jest dla nas ważne. Umiejętność dostrzeżenia tego, co dla nas najistotniejsze w życiu, a także dbanie o to, by te wartości i cele realizować, wcielać w czyn (a nie tylko o nich myśleć) w dużym stopniu pozwala odczuć własne sprawstwo. Dzięki temu koncentrujemy się też na tym, co dla nas naprawdę ważne.

Prawość i uczciwość

Ten element jest moim zdaniem bardzo związany z poprzednim. Chodzi o to, żeby zachować równowagę pomiędzy swoimi przekonaniami i zachowaniami – czyli postępować zgodnie z tym, jak uważamy, że powinno się postępować. Tutaj konieczne jest poznanie i ustalenie własnego „kodeksu”, a to, jakie wartości są dla nas ważne, jest w tym kontekście kluczowe. Kolejnym, trudnym krokiem, jest trzymanie się tych przekonań czyli realizowanie tego w codziennym działaniu. Jak zareagować, jeśli uczciwość jest dla mnie ważna, a widzę, że ktoś oszukuje? Co zrobić, jeśli deklaruję, że rodzina jest najważniejsza, ale w praktyce prawie wcale nie spędzam z nią czasu? Co wybrać, jeśli deklaruję, że szanuję swoje zdrowie, ale nie chce mi się ruszyć z kanapy? To nie zawsze są wzniosłe i wielkie czyny. Najczęściej do codzienne drobiazgi, dzięki którym „budujemy charakter” i przekonanie o sobie jako o osobie szlachetnej i wiernej swoim ideałom.

 

Ćwiczenie tych elementów zakłada, codzienną w zasadzie, pracę nad sobą. Przełamywanie swoich obaw i przyzwyczajeń nie należy też do łatwych i przyjemnych. Ale jeśli chce się rzeczywiście zmienić swój obraz we własnych oczach, poczuć wartościowym i ważnym – to warto ten wysiłek podjąć. Małymi krokami, powoli można naprawdę wiele zmienić.

Asia

Materiał ekstra

Poniżej możesz też pobrać materiał: Jak pracować nad podniesieniem poczucia własnej wartości? Materiał dostępny jest tylko dla osób zapisanych na newsletter. Jeżeli chcesz go pobrać zapisz się. Osoby już zapisane mogą go pobrać podając imię i adres mail.

Ćwiczenie zawiera listę proponowanych przeze mnie działań, jakie możesz podjąć, żeby popracować nad każdym z filarów poczucia własnej wartości wg N. Brandena. Kolejne zadania rozłożone są na 7 dni.

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz materiał ekstra
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie newsletter i naszą ofertę
Zapisanie się na newsletter poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby pobrać materiał ekstra do postu.
Osoby już zapisane na newsletter również mogą go pobrać wpisując swoje imię i adres e-mail

 

 

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl
 
Aby obejrzeć webinar podaj imię i email
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie naszą ofertę
Zapisanie się na listę oczekujących na kurs 21 kroków do wolności od lęku poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby uzyskać dostęp do uczestnictwa w webinarze.
Wpisując adres email wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) , a także wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez zespokojem.pl markę firmy Startup Management Jacek Sańko, Os. Kalinowe 5B/9, 62-090 Rokietnica.
Aby obejrzeć webinar podaj imię i email
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie naszą ofertę
Zapisanie się na listę oczekujących na kurs 21 kroków do życia ze spokojem poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby uzyskać dostęp do uczestnictwa w webinarze.
Wpisując adres email wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) , a także wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez zespokojem.pl markę firmy Startup Management Jacek Sańko, Os. Kalinowe 5B/9, 62-090 Rokietnica.
Zapisz się na nasz newsletter i pobierz materiał ekstra
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie newsletter i naszą ofertę
Zapisanie się na newsletter poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby pobrać materiał ekstra do postu.
Osoby już zapisane na newsletter również mogą go pobrać wpisując swoje imię i adres e-mail
Zapisz się na nasz newsletter i odblokuj dostęp
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie newsletter i naszą ofertę
Zapisanie się na newsletter poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby odblokować dostęp do treści.
Jeżeli już jesteś zapisany/a na newsletter podają swoje imię i adres e-mail a system zapamięta Twoje dane.
Aby obejrzeć webinar podaj imię i email
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie naszą ofertę
Zapisanie się na listę oczekujących na kurs 21 kroków do życia ze spokojem poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby uzyskać dostęp do uczestnictwa w webinarze.
Wpisując adres email wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) , a także wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez zespokojem.pl markę firmy Startup Management Jacek Sańko, Os. Kalinowe 5B/9, 62-090 Rokietnica.
Aby obejrzeć webinar podaj imię i email
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie naszą ofertę
Zapisanie się na listę oczekujących na kurs 21 kroków do życia ze spokojem poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby uzyskać dostęp do uczestnictwa w webinarze.
Wpisując adres email wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) , a także wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez zespokojem.pl markę firmy Startup Management Jacek Sańko, Os. Kalinowe 5B/9, 62-090 Rokietnica.
Aby obejrzeć webinar podaj imię i email
Podane dane są u nas bezpieczne, będziemy wysyłać Ci tylko i wyłącznie naszą ofertę
Zapisanie się na listę oczekujących na kurs 21 kroków do życia ze spokojem poprzez podanie adresu email jest dobrowolne, jest jednak wymagane aby uzyskać dostęp do uczestnictwa w webinarze.
Wpisując adres email wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) , a także wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez zespokojem.pl markę firmy Startup Management Jacek Sańko, Os. Kalinowe 5B/9, 62-090 Rokietnica.